tisdag 2 juli 2024

Ledig nu från dagverksamheten under juli månad.

 

I går så var det en dag som inte va så bra,när det kommer till min sjukdom.Jag hade en del värk och dragning från huvudet och nacken.Att huvudet dras bakåt.Vilket gör det svårt att sitta uppe.Eller att stå och gå mer än korta stunder.
Men om jag använder den här "nackgrejen" så brukar det funka lite bättre att kunna va uppe.Men samtidigt lite omständigt om jag ska göra vissa saker som att städa tex.
I går så va jag så förbannad på min sjukdom för hade bestämt mej för att städa hemma och förstod att det inte va nån bra ide när jag hade dragning.Men jag tjurade på och städade ändå.Fast det blev bara att jag dammsugade.Något annat som att skura golven också kunde jag inte göra då och hann inte med.För det tog sån jävla tid att dammsuga alla rum.Jag fick lägga mej och vila flera gånger efter varje rum som jag dammsugat.
Det som nu för tiden tar mej en halv dag typ att göra.Kunde jag göra förr på 2 timmar ungefär.
Jag önskar att det kunde vara som förrut.Och att det jag bestämde mej för att i morron ska jag göra det eller det.Och att jag då gjorde det.
Jag hade oftast bestämda dagar som jag städade på.Och även bestämda dagar då jag skulle tvätta.Men inte alltid nu jag kan tvätta när jag har tid till tvättstugan.Utan ibland så kan jag inte för jag har för mycket värk och när jag har dragningen är det för böckigt att hålla på att tvätta.
Jag vet att det är så här och inget som går att göra nått åt.Att jag måste acceptera det.Att det finns dom som har det tusen gånger värre.
Men i bland så kommer irritationen inom mej ändå.Och jag skriver bara av mej om det här.
I dag har det varit bättre.
Slappat och tagit det lugnt.
Vädret har varit helt okej.
Senare på eftermiddagen,kvällen så träffade jag Sandra och Valle.
Vi va ute och det vart en sväng på affären.Och sen hem till dom en stund.






































 



































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kamerabloggat