tisdag 20 december 2022

I går och i dag.

 

Jag hade en tid inbokad på ett ställe i går kl.13. Där jag skulle prata om en sak.
Lite över en timme tog det samtalet. Och när jag var klar där så åkte jag till dagverksamheten.Jag hann vara där ett tag i alla fall.
Jag känner en väldig trygghet med dom som jobbar där.Och jag har kommit dom väldigt nära.
Vilket betyder mycket för mej och känner en tacksamhet över att det är så!
Vissa saker i livet kan vara kämpiga.Men dom stöttar mej och jag kan prata med dom om saker som jag inte pratar om med andra.
Och den vänligheten som finns hos dom har jag nog aldrig mött på nån annanstans.
Det är ju bara några dagar till Julafton. Men jag har varken julpyntat,handlat julmat å allt sånt som tillhör julen att göra inför.
Och att jag inte gjort det är för att jag numera,sen några år tillbaka,inte firar Jul.
När jag var barn och även då min son var liten så firade vi Julafton.
Men jag och min son vi firar inte högtider på det sättet längre.Att det måste vara just den dagen vi träffas.Om det är jul,midsommar osv. Vi kan göra "speciellt" andra dagar,då vi känner för det. Han bryr sej inte om Julafton nu när han är vuxen och inte jag heller.
Men jag brukar köpa julklapp till honom ändå.Som han kan få i bland innan eller efter jul brukar det bli.
Det är inte lika kallt ute i dag och i går.Som det va förra veckan.Det va ju riktigt hemsk kyla då.Såå kallt!
Snart är det nytt år.Och så kommer våren.Längtar!
Att slippa frysa när man är ute,vara rädd att man ska halka när det är halt och att det blir ljusare.
Middagen i går
Frukosten i dag
Förrut på eftermiddagen så fick jag kaffesällskap.
Det va Maria som kom å hälsade på.






















 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Månadens horoskop: Så blir Juli

  Väduren 21 mars–20 april Satsa på ett lugnare tempo och omfamna nuet. Lita på den naturliga utvecklingen av händelser. Du befinner dig i e...